Den som söker han letar.

Hittade ett roligt urklipp bland min framlidne faders grejor. Han hade tydligen samma sjuka humor som jag har. Den som satte in annonsen var antingen dum i huvudet eller full i sjutton. Men kul är det.

Jag är ganska bra på att hitta saker. En gång när jag var 12-13 år så var jag och tidigare nämnde fader ute och åkte skidor i skogen. Det bar sig inte bättre att fadern vurpade när han åkte ut ur en dunge ner på ett gärde. Han tog av sig sin vante och borstade av sig och då följde vigselringen med.

När vi kom hem upptäckte han att ringen var borta och vi återvände men det var som att leta efter en ring i en snödriva så vi gav upp.

Några månader senare när snön smält bort åkte vi dit och letade igen. Efter en kvart var vi nära att ge upp när jag upptäckte nåt som glimmade till på marken. Där låg ringen. Ganska otroligt egentligen. Jag fick 25 spänn i hittelön.

Jag är en sökare. Jag har hittat vissa saker som jag mår bra av. Men jag fortsätter leta. Nu stämmer vi in med Bono i: ”I still haven´t found what I´m looking for”.

2 svar to “Den som söker han letar.”

  1. Annelie Says:

    Eller… den som söker har finnar.

  2. gladatony Says:

    Den annonsören var ärlig IN ABSURDUM, som en gammal bekant skulle ha sagt.

Lämna en kommentar