Verkligheten överträffar dikten, del 2

Har gjort ännu en djupdykning i klipparkivet och kommit upp med några riktiga klassiker. Eller vad sägs om den här typiske amerikanen? Vi tackar SmålandsTidningen.

En annan muskig kille är Abdullah, som han enligt sägnen heter. Märkligt namn med tanke på att killen är draperad med den amerikanska flaggan…han var tydligen en stark typ som åkte runt på marknader och rätade ut hästskor och utförde diverse annat macho-stuff. Snygg frissa.

På tal om invandrare så minns jag en lustig episod från min barndom. En kille med extremt utstående öron och allmänt märkligt yttre promenerade förbi utanför vårt hus. -Vem är det pappa? undrade den nyfikne sonen. –Jasså, den greken, replikerade han…-Är han från Grekland? utbrast jag imponerad…-nej, hurså sa fadren. Grek var tydligen ett uttryck för någon som var lite udda…

Jag brevväxlade med en tjej i tonåren. Hon tyckte vi skulle träffas och skrev sitt telefonnummer i brevet. När jag läste det fattade jag inte hur hon fått tag på mitt nummer…vi hade nämligen exakt samma nummer, förutom riktnumret förstås. Ganska liten chans egentligen. Det blev inget av den romansen så det var inget tecken från en högre makt i alla fall.

Till sist återgår vi till urklippen. Smålandstidningen igen. Handgranat och godiståg. Varje vettig människa borde veta att kastar man en handgranat så kan det få konsekvenser. Och godiståg som spårar ur låter som rena himmelriket…

Ett svar to “Verkligheten överträffar dikten, del 2”

  1. Maria Says:

    Ja den med Sagan om ringen är ju så dum så man måste skratta! Var har hon hållit hus de senaste, ja vad kan det vara, 30åren eller?

    Grattis till nya jobbet förresten!

    /Maria

Kommentera

