Egna foton jag gillar starkt

Jag har fotat sedan  12-13-årsåldern. Min första kamera var en Agfamatic 200 sensor. Inte så bra men den var min! Sedan dess har jag avverkat några olika kameror. Tänkte visa några roliga och tänkvärda bilder från min portfolio som det så vackert heter.Bild

Denna bild hade jag turen att ta en sommardag på Visingsö. Mer tur än skicklighet. Frågor man kan få: Vem kör? Finns krockkudde? Är det en reklamfotografering för bilvårdsmärket Turtle?

Bild

Här är det midsommarfotografering. Sonen är måttligt road. Systrarna gör allt för att få igång honom och den ömma modern ser allmänt besvärad ut. Ett foto som alltid får mig på gott humör.

Bild

Tvillingplommon. Sensuella plommon. Kalla dem vad du vill men erkänn att Gud har humor. En frukt-ansvärt plump bild…

Bild

Sista bilden tycker jag säger mycket. Svenskt folkhem. Kungabilden, älghornet och slipsarna. Den är tagen hos en släkting och får mig att längta ut till stillheten och den enkla vardagen på landet förr i tiden. En lite vemodig känsla får jag när jag inser att detta Sverige är på väg att försvinna i glömska…

Etiketter: , , , , , , ,

2 svar to “Egna foton jag gillar starkt”

  1. gladatony Says:

    Vilken comeback! Kul bilder och du har säkert fler som vi får se framöver. Visst har Gud humor och det har ju du också, vilket är allmänt känt.

  2. Vintageblomman Says:

    Superläckra bilder. Fint plommon och sorgesam analys av älghornet. Du är duktig på att hitta motiven!

Kommentera

